CLICK FARMS, GRANJAS DE CLICS


Vivim en un món on la cultura del “like” va lligada a la cultura del diner. On la majoria pugem inconscientment al carro i anem repartint cliks, gairebé com a pràctica rutinaria diària sense ni tan sols sovint, mirar el contingut. En certa manera és evident que les pantalles ens abdueixen, i la nostra actitud en general ha derivat cap a un “tinc molts likes, aleshores existeixo”. Però no ens quedem satisfets amb uns quants. En volem molts. Són addictius.. És la manera que tenim de quantificar aprovació dels altres, el reconeixement dels altres.
I mentrestant, en algun lloc d’Àsia, a les anomenades Click farmsse esconden personas que trabajan en habitaciones llenas de móviles y que no paran de repartir likes o clics o fake news (aquellas noticias falsas que se difunden con la voluntad de confundir o engañar). Lo hacen a cambio de una cifra de dinero irrisoria a las empresas que han pagado por obtenerlos.
Aaron Greenspan, compañero de Mark Zuckerberg en Harvard, afirma que un 50% de los usuarios de Facebook podrían ser perfiles falsos. Likes falsos que pueden hacer ganar dinero, fake news que pueden hacer ganar elecciones. Las Click farms, no son nuevas, vienen de viejo, pues en estos momentos algo de hace cuatro o cinco años ya es viejo. 
Esto os lo explica un influencier como servidor en Instagram con 11 seguidores, todos de la familia menos uno que no sé quién es, a lo mejor es de una Granja de estas.

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